Om mig og denne blog

Denne blog handler om motions-cykling.
Jeg skriver om mine cykelture, mine forberedelser til turene og om min træning.






400 km brevet 2018

400 km Brevet, den 26. maj 2018

Start fra Hillerød kl 07:00

Turen kørt i godt selskab sammen med Johan og Alex.
Det blev en super fin tur rundt i de sjællandske landskaber fra nord til syd og tilbage igen.
Vejret viste sig fra den rigtig pæne side, det var både lunt og vindstille, men et par enkelte små regnbyger slap vi for ikke for.





1. kontrol hos Bageren i Svogerslev efter 52,6 km ankomst kl 08:55 - kort pause.
Etapen hertil fra Hillerød gennemført med et gennemsnit på 28,9 km/t - vi er igang.

2. kontrol i hos Bonus i Haslev efter yderligere 35 km, ankomst kl 10:26
Etapens gennemsnitsfart 28,5 km/t - det kører fint.

3. kontrol hos Cirkel K i Vordingborg, 45 km, ankomst kl 12:20 - kort pause.
Gennemsnitsfart 28,5 km/t - vejret er dejligt - vi er kommet lang sydpå efter ialt 138 km.

4. kontrol i Brugsen i Kalvehave, en kort etape på 18 km, ankomst kl. 13:16
Gennemsnitsfart 23, 7 km/t, nu har vi modvind. Her er rigtig dejligt ved havnen, så vi tager en go pause og nyder det gode vejr.

5. kontrol. Brugsen i Fensmark, en etape på 48 km, ankomst kl. 15:22 - vi er halvvejs.
Etapens gennemsnitsfart 25,1 km/t. Vi må holde en længere pause, Johan har problemer med sin bagskifter. Han får det kun nødtørftigt lavet og må nu fortsætte med kun 2 gear - det blir´ rigtig hårdt for ham!
Skyerne trækker sammen - der er uvejr på vej!!!!

6. kontrol, Cirkel K Transportcenter i Slagelse, 38 km, ankomst kl. 17:20.
Gennemsnitsfart 25,0 km/t - lidt småregn undervejs.
Det er tid til aftensmad, så det blir´en go lang pause, inden den rigtig lange etape op mod Frederikssund.

7. kontrol hos Cirkel K, Frederikssund, ankomst kl. 21:42 efter en lang etape på 86 km.
Gennemsnitsfart 24,9 km/t.
Johan kæmper sig igennem med sine kun 2 gear - sejt, han har det hårdt på de mange bakker.
Sidst på etapen får vi regn. Det lyner og tordner i det fjerne, vi har en pause undervejs og vurderer situationen.
Kaffepause i Frederikssund.

8. kontrol hos Cirkel K i Gilleleje (jeg er hjemme!!) ankomst kl. 00:17 en etape på 47 km.
Det er blevet rigtig mørkt, men vi har jo gode lygter. Tørvejr - det kører fint for alle.
Gennemsnigsfart 23,5 km/t
Nu har vi kun 31 km til mål. Lidt at drikke inden vi kører videre.

9. kontrol: Et vejskilt i vejkryds i Jonstrup, ankomst kl. 01:13, en kort etape på 17 km.
Gennemsnitsfart 23,5 km/t - nattergalene synger for os ude i mørket.

10. kontrol MÅL i hos Leif Bagger i Hillerød efter ialt 407 km. Ankomst kl. 01:57.
Den sidste etape på 14 km kørt med en gennemsnitsfart på blot 21,8 km/t - vi gider ikke mere !!
Nu har vi også været i sadlen i 15 timer og 52 min !!

Leif har sat kaffe og kager frem til os under halvtaget på terrassen. Vi hygge-snakker lidt inden vi takker hinanden for en super dejlig tur.


Jeg cykler tilbage til bilen.
Nattergalene synger mens jeg pakker bilen og kører hjemad.
"Bamse" underholder på vejen hjem.


Tak til Johan og Alex for en rigtig dejlig og hyggelig tur. Tak til Leif som har lavet ruten og hans store omsorg for os før og efter turen.

Dagen efter sådan en tur er kroppen godt brugt og totalt tømt for energi, egentlig en rigtig god fornemmelse. Jeg er træt men jeg har det rigtig godt.


Nu starter forberedelserne til den næste store cykel-oplevelse, hvor jeg sammen med Simon skal køre Mont Ventoux (F) og Stelvio (I) - jeg er helt klar.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar