Om mig og denne blog

Denne blog handler om motions-cykling.
Jeg skriver om mine cykelture, mine forberedelser til turene og om min træning.






600 km Brevet 2019



600 km Brevet “nat” 24-26. maj 2019

Start fredag aften kl 20:00
13 til start og briefing forinden hos Leif i Hillerød.

Så er det afsted ud i den kølige aftenluft. 
Vi lægger ud med at køre gennem en næsten menneske-tom slotshave ved Frederiksborg slot og videre gennem den brostensbelagte slotsgård.

Alle 13 kører samlet via Skævinge mod Frederikssund, over den gamle bro, igennem Hornsherred til første kontrol i Kirke Såby, ankomst kl. 22:17.

Så går ruten østpå gennem Osted og Viby mod Køge. Farten bliver langsomt skruet op. Kort før Ll. Skensved synes jeg det begynder at gå lidt for hurtigt for mig - så jeg slipper gruppen. Der ligger stadig rigtig mange km foran, og jeg skal gerne holde hele vejen hjem.

Det er blevet rigtig mørkt. Min lygte lyser ikke langt nok fremad, men det får jeg rettet på under en gadelygte ud for Langesvej i Køge. (min barndoms vej !!)

Efter at have passeret Køge og igen ude på de mørke landeveje indhenter jeg kort før Vedskølle Karsten og Peter. Sammen kører vi mod kontrol nr. 2 i Hårlev, hvor fortroppen allerede er ankommet. Klokken er 00:13.

Efter en kort pause fortsætter vi 3 videre som det første hold sydpå mod Faxe og Præstø. Kort før Præstø bliver vi overhalet af de hurtige, som vi møder igen ved kontrol 3 i Vordingborg.
Klokken er nu 02:26 og vi har kørt 160 km.

Næste kontrol er i Ringsted. Vi kører ad små snoede bi- og landeveje. Af og til høres nattergalen, langsomt bliver det lyst. Himlen mod øst er ild-rød. En helikopter letter fra Ringsted lufthavn netop som vi passerer. Vi ankommer til kontrol 4 i Ringsted kl 05:05 efter ialt 219 km.

De øvrige ankommer kort efter og vi holder spisepause sammen.

Men vi skal jo videre. Lone og Kurt kører afsted sammen med os mod Fuglebjerg, hvor de har planlagt at sove.

Kl 07:25 og efter 261 km ankommer vi til kontrol 5 i Skælskør. Lidt at spise og drikke inden turen går videre. 

Der er én foran os, resten må være bagved.

Der er 76 km til næste kontrol ved Fårevejle, så vi beslutter os for at tage en pause ca. halvvejs.
Nordpå langs Storebælt, Stillinge strand og ved Gørlev tager vi os en lille ekstra pause inden vi igen fortsætter nordpå mod bakkerne mellem Ordrup og Fårevejle. 
Vi ankommer til kontrol 6 kl 11:03, efter ialt 338 km.

Vejret er blevet helt pænt nu, men vinden er altså bidende kold.

Høve, Vig, Ellinge og Højby og kontrol nr 7 i Nykøbing Sj, ankomst kl. 12:07.




Vi får os en go lang pause i solen - så må vi til den igen. Næste stop er Jyderup og det blir’ i modvind - ikke bare modvind, men en kold modvind. Det er en rigtig hård etape. 
Kl. 14:39 når vi frem til kontrol nr. 8 i Jyderup. Herfra burde vi få mere medvind mod næste kontrol, som er i Næstved.

Igen en meget lang etape på 72 km. Solen skinner. Sidevind, medvind - og lidt modvind.
Smukke landskaber, en fin rute. 

Jeg er ved at være godt brugt nu. Det går stadig godt for Karsten og Peter. På de sidste kontrolposter har jeg ikke rigtig kunne spise og drikke, og det kan jeg godt mærke nu, depoterne er helt tomme.

Kl 17:55 ankommer vi til Næstved. Efter 478 km.
Jeg prøver at få noget at drikke og spise - men jeg kan ikke få det ned. Jeg er virkelig i krise nu.
Der mangler “kun” 122 km - jeg SKAL klare det. Der er 64 km til næste kontrol i Roskilde.
Jeg får noget lunt tøj på, jeg fryser.

Så kører vi ud af Næstved mod Fensmark. 
Mine ben vil slet ikke - jeg kommer til at kravle hjemad. 
Jeg aftaler med Karsten og Peter at de skal køre, jeg vil ikke sinke dem.

Jeg kæmper mig alene videre i langsomt tempo, jeg har der ikke godt.
Tanker om at stoppe melder sig. 

På de for mig kendte veje omkring Giesegård og Slimminge genvinder jeg lidt mod, men omkring Havdrup mister jeg modet igen og der er ligepludselig meget meget langt til Roskilde.

Kl 21:30 når jeg endelig frem til kontrol nr. 10 i Roskilde.
Her møder jeg igen Karsten og Peter.
Jeg er helt smadret og færdig - kan hverken spise eller drikke, men jeg dog blir’ inspireret af Karsten som spiser yoghurt. Dét får jeg ned - dejligt.

Der er nu kun 60 km tilbage, 40 til Virum og så 20 til Hillerød.

Karsten og Peter kører afsted og jeg følger - efter kort tid.
Det er igen blevet mørkt og lygterne er tændt.

Det hjalp faktisk rigtig meget med den lille yoghurt, jeg har det væsentlig bedre.
Det hjælper også på det hele at der er medvind.

Snart er jeg i Hove, hvorfra ruten går gennem Ballerup mod Bagsværd. Videre ad stien ved Radiomarken omkring Bagsværd sø. Bakkerne ved Sophienholm og Frederiksdal.

Ankomst til kontrol nr. 11 i Virum kl 23:48.
Karsten og Peter er ved at tage afsted, men venter på mig. Vi får alle en omgang yoghurt og så hjælper de mig igennem de sidste 20 km mod målet i Hillerød. 
Ankomst kl 01:00 - 600 km. Fantastisk - jeg klarede det.

En lille eftersnak omkring bordet under halvtaget på Leif’s terrasse.

En stor tak til Karsten og Peter.

Turen har været meget lærerig for mig. Der var meget som fungerede godt og der var også noget som slet ikke fungerede.
Det sidste skal der rettes op på hvis jeg skal kunne gennemføre 1.200 km Paris-Brest-Paris.

Jeg har nu gennemført en fuld kvalifikationsserie og kan derfor nu tilmelde mig deltagelse i Paris-Brest-Paris.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar