Om mig og denne blog

Denne blog handler om motions-cykling.
Jeg skriver om mine cykelture, mine forberedelser til turene og om min træning.






300 km Audax fra Hillerød

06.04.2019

38 deltagere til start denne kølige forårs morgen hos Leif Bagger i Hillerød.
Indskrivning kl 06:30, briefing kl 06:50, start kl. 07:00

Ruten, med følgende kontrolsteder:
Hillerød - Vejby Strand - Jægerspris (via Frederikssund) - Holbæk (via Munkholmbroen) - Nykøbing Sjælland - Jyderup - Store Merløse - Roskilde - Hillerød

Link til Garmin:
https://connect.garmin.com/modern/activity/3531714856

Jeg starter ud i en flok på små 30 ryttere. Efter 20 km går gruppen lidt i opløsning. Fra Vejby Strand fortsætter jeg alene, en enkelt rytter kører små 2-300 meter foran og bagude er et par stykker mere En let medvind så de går fint. Men - jeg har behov for et toiletbesøg - toilettet på Ramløse kirke redder mig og jeg kan lettet fortsætte turen. Men AK!! - straks efter Ramløse punkterer jeg og jeg må skifte slange.
Nu kan jeg godt fornemme jer er kommet langt bagud - jeg er simpelthed den bagerste rytter!! Det er sgu ikke nogen rar fornemmelse.
Nåh - Efter bakkerne ved Arresø indhenter jeg de bagerste - en lille flok på 8 ryttere. Efter et kort ophold i gruppen forlader jeg dem og fortsætte alene mod kontrolstedet i Jægerspris.

Herefter videre sammen med en anden mod Munkholmbroen og næste kontrol i Holbæk.
Klokken er 12. Vi mødes 3 stk. ved kontrolstedet.
Et kort stop så kører vi videre hver for sig mod Nykøbing Sjælland. Det er en halvhård etape med flere bakker, modvind og sidevind. Vi er de samme 3 stk. ved kontrolstedet.
Vi er nu halvvejs.

Jeg følges med en anden men jeg kan ikke holde tempoet og må slippe. Benene vil ikke som jeg vil, så jeg vælger at køre i mit eget tempo.

Næste kontrol er i Jyderup. Endnu en hård etape i mod- og sidevind. Vi mødes igen ved kontrolstedet.

Den næste etape til depotet i St. Merløse er et sandt mareridt for mig. En kold modvind eller sidevind, masser af bakker. Jeg har smerter i venstre lårmuskel - men det er også en utrolig flot etape.

Ved kontrolstedet i St. Merløse er vi 2.
Jeg fortsætter alene mod Roskilde. Vinden er løjet lidt af så det går bedre end forventet, jeg skåner mit venstre ben. Der er "kun" 42 km til mål.

Tøjskifte på kontrollen i Roskilde, lygter på cyklen og refleksvest på. Klokken er 18:35, det bliver snart mørkt.
Det går langsomt mod målet i Hillerød, jeg lister op ad bakkerne for at skåne benet.
En fantastisk flot solnedgang ved bakkerne omkring Veksø og Ganløse hjælper på humøret. Nu er der ikke langt igen. Det sidste stykke mod mål går igennem den brolagte slotsgård på Frederiksborg slot og gennem en del af barokhaven, hvorfra der er en flot udsigt til slottet i tusmørket.

Godt jeg snart er i mål, ingen af benene vil ikke mere. Det er slut!
Kl 20:45 er jeg i mål. Jeg færdig-udfylder mit kontrolkort og afleverer det. En af mine følgesvende fra turen er dér, en rigtig sød gut fra Kirke Såby.

Min køretid er på 12 timer og 9 minutter for de 306 km. Et gennemsnit på 25,2 km/t. Det er helt som beregnet - og så endda til trods for mine ben-problemer.
Turen ialt har taget 13 timer og 45 min. Så jeg har brugt 1 time og 36 min. på pauser og deslige.
Jeg er tilfreds - trods alt.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar