Om mig og denne blog

Denne blog handler om motions-cykling.
Jeg skriver om mine cykelture, mine forberedelser til turene og om min træning.






400 km på 3 dage

 Dag 1 (11/8-2020):


200 km ad følgende rute:

Gilleleje, Hundested, med færge til Rørvig, Holbæk via Lammefjorden og Tuse Næs, over Munkholmbroen, igennem Hornsherred til Jægerspris, med færgen fra Kulhuse til Sølager, Frederiksværk, Hillerød og retur til Gilleleje.

En herlig sommerdag (meget varmt) sol og svage vindforhold.






Et par billeder fra turen: 
Jægerspris slot, 
færgen Colombus mellem Kulhuse og Sølager, 
cykel med oppakning, vægt 17 kg, oppakningen alene udgør de 7 kg

En rigtig fin tur. Start kl. 06:30 hjemme igen 16:00.
Gennemsnitsfart 24,7 km/t.

Alt fungerede perfekt.



Dag 2 (12/8-2020):

130 km ad følgende rute:

Gilleleje, Tikøb, Fredensborg, Hillerød, Sorgenfri, Charlottenlund, tilbage mod Gilleleje langs kysten til Helsingør.

Endnu en herlig varm og solrig sommerdag.

Benene var lidt trætte ved starten kl. 06:45 - går-dagens tur sad stadig i benene.
Modvind og en del bakker på ruten sydover til Charlottenlund.
Pause ved "Jorden rundt"




Men så var der også medvind hele vejen hjem igen, hjemme kl. 12:00.
Samme oppakning som i går.
Endnu en fin tur.
Gennemsnitsfart 25 km/t.



Dag 3 (13/8-2020):

72 km.
Klassisk træningsrute. Gennem nordkystens bagland, forbi korn- og majsmarker fra Gilleleje til Asserbo. Videre gennem plantagerne og sommerhusområderne omkring Asserbo og Liseleje. Vendepunkt ved kirken i Melby og så retur mod Gilleleje over Tibirke, Tisvilde og Rågeleje.

I dag kørte jeg uden oppakning, så jeg kørte lidt hurtigere på grund af den lidt lavere vægt. Men jeg kunne jo også mærke de to tidligere dages ture i benene.
Super dejlig tur i det skønne sommervejr.
Gennemsnitsfart 26 km/t.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar