Om mig og denne blog

Denne blog handler om motions-cykling.
Jeg skriver om mine cykelture, mine forberedelser til turene og om min træning.






1. kvartal 2021

Årets træning kom godt igang - ialt har jeg kørt næsten 1.800 km i 1. kvartal hvilket er det samme som sidste år. Nu er det jo ikke mængden af trænings-km der er det vigtigste - det er nok mere kvaliteten af træningen. 200 km Brevet, den 24/3-21: Rute: Hillerød - Ålsgårde - Vejby - Frederikssund - Jægerspris - Kirke Såby - Roskilde - Hillerød. Valgte at køre turen alene 3 dage før den officielle tur. Vejret var koldt med en frisk (kold) vind fra syd-vest. Den første etape til Ålsgårde gik fint med en god vind i ryggen. Men så startede problemerne også. Fra Ålsgårde til Kr. Såby havde jeg modvnd, så det var en hård tur over de åbne marker. Jeg var glad da jeg vendte i Kr.Såby og fik medvind hjem til Hillerød. Gennemsnitsfart for hele turen: 22,6 km/t - det dårligste nogensinde !!!!! Ok - jeg kørte turen med tunge vinterdæk, hvilken nok var en del af forklaringen på den lave gennemsnitsfart. Det var rigtig hyggeligt at Leif både sendt mig afsted og tog imod mig ved hjemkomsten, så det blev til et par gode snakke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar